Paci Doki lovasterápia » Rólunk
LovasterápiaHippoterápiaGyógypedagógiai lovaglásA Lovasterápia hatásaiJárástanító készülékAutizmusRett szindrómaVitionadó 1% - támogatás
MagyarAngol
Rólunk
Honlaptérkép
Elérhetőség
Rólunk a média (videók)
Fényképalbum
Videók
Lovasterápia
Hippoterápia
Gyógypedagógiai lovaglás
A Lovasterápia hatásai
Járástanító készülék
Autizmus
Rett szindróma
Vition
adó 1% - támogatás
Akut pszichiátriai kórházi betegek csoportterápiája
Fejlesztő játszótér
Ajánlott oldalak
Fizikai hatás
Pszichológiai hatás
Szociális hatás
Nevelési, oktatási hatás
www.csemoivendeghaz.hu
Ingatlanok: Partner Ingatlan
Fordítás: Tündérmese Galéria
(festmény, vers, novella)
Paci Doki lovasterápia » A Lovasterápia hatásai » Nevelési, oktatási hatás
 
Fizikai hatás
Pszichológiai hatás
Szociális hatás
Nevelési, oktatási hatás

.: ^ fel :.   .: Elérhetőség :.   .: Facebook - Paci Doki Alapítvány :.   .: Facebook - Imre Domina :.

Olvasás tanulásánál
Számfogalom kialakulásánál
Sorrendiség
Érzékelés, észlelés
Megkülönböztetés

.: ^ fel :.   .: Elérhetőség :.   .: Facebook - Paci Doki Alapítvány :.   .: Facebook - Imre Domina :.

Olvasás tanulásánál

Mielőtt megismerkedünk a betűk, az olvasás világával, alapvető dolog, hogy megtanuljuk felismerni a különböző formákat, méreteket és színeket. Ezek a feladatok a lovon sokkal könnyebben és gyorsabban végezhetők el, különféle játékok segítségével. A tanulás folyamán sokkal kisebb ellenállásba ütközünk, ha a lovas tudja, hogy ez mind a lovaglás része. Alkalmazhatunk különböző jeleket, egymás után különálló szavakat olvashatunk, megtanulhatjuk a legfontosabb jelek, figyelemfelhívó táblák (stop, veszély, kijárat) jelentését is, melyek lényegesek a mindennapi életben.

.: ^ fel :.   .: Elérhetőség :.   .: Facebook - Paci Doki Alapítvány :.   .: Facebook - Imre Domina :.

Számfogalom kialakulásánál

A számolás különböző módokon tanítható meg a betegek számára. Ilyenek például:
- mennyit lépett a ló?
- hány fa van a lovarda körül?
- hány füle és lába van a lónak?

A számok közötti különbség az összehasonlítások révén fejlődik ki (pl.: hány lába van a lónak, és hány lába van az embernek?). Az összeadás és kivonás játékok segítségével tanítható meg (pl.: számozott hab-kockák eldobása, majd az így kapott számok összeadása és kivonása).

.: ^ fel :.   .: Elérhetőség :.   .: Facebook - Paci Doki Alapítvány :.   .: Facebook - Imre Domina :.

Sorrendiség

Néhány dolog, mint például a ceruza megfogása és használata nagyon egyszerűnek tűnik számunkra, pedig ez hatalmas feladat a szervezet részére. Minden egyes tevékenység legfontosabb eleme, hogy sorrendet tudjunk felállítani az egyes részfeladatokra vonatkozóan. Ezek a képességek szintén fejleszthetők a lovaglás során (pl.: akadálypálya használata).

.: ^ fel :.   .: Elérhetőség :.   .: Facebook - Paci Doki Alapítvány :.   .: Facebook - Imre Domina :.

Érzékelés, észlelés

Ez a képesség magában foglalja a formák és terek közötti különbségek, összefüggések, illetve a formák és környezet közötti kapcsolat megértését. Az itt elvégzendő gyakorlatok a következő ismereteket érintik:
- térlátás, a tér érzékelése különböző formában történő lovagoltatással
- forma érzékelése (például.: h és m) a lovaglás közbeni játékokkal
- vizuális, sorozatos emlékezés (pl.: emlékezés egy szimbólumra, hogy az adott sorban hol helyezkedett el) játékokkal

A gyermekek fejlettségétől, betegségétől függve meghatározó, hogy kinél, mit, miként fejlesztünk. Fejlesztjük a gyermek észlelését, érzékelését az állat megsimogatásával, tapogatásával (különösen a látássérült gyermekeknél).

.: ^ fel :.   .: Elérhetőség :.   .: Facebook - Paci Doki Alapítvány :.   .: Facebook - Imre Domina :.

Megkülönböztetés

Lovaglás közben a gyermeket különböző ingerek érik. Fokozatosan megtanulja, hogy a környezetében mi a különbség a nagyon fontos és a kevésbé fontos ingerek között. Ez a képesség a lovaglás során fokozatosan fejleszthető.

.: ^ fel :.   .: Elérhetőség :.   .: Facebook - Paci Doki Alapítvány :.   .: Facebook - Imre Domina :.

 
www.fapadweb.hu © fapadweb
»;)www.kexgrafika.huValid HTML 4.01Valid CSSValid HTML (Tidy alapon) Utolsó frissítés: 2013-05-27